Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kläder och amatörcup ska stärka Norrlands Guld

Publicerad: 30 Januari 2009, 14:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Ett klädsamarbete med Whipping Floyd, fotbollsturneringen Grushjältarcupen och sponsring av korplag ska stärka Norrlands Gulds koppling till svensk fotboll. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Print från Norrlands Guld. Norrlands Guld sponsrar sedan tidigare Allsvenskan, Superettan och Korpen. En fotbollsturnering för amatörlag, Grushjältarcupen, ska få ölvarumärket att förknippas med all svensk fotboll. Syftet är att modernisera varumärket och skapa engagemang i målgruppen över 20 år. Med start på måndag kommuniceras satsningen i köpta medier.

Navet i kampanjen är Svenskafans.com som fungerar som mediepartner och bevakar turneringen. Där kan Korplagen också anmäla sig till turneringen och ansöka om Guldkontrakt, som innebär att Norrlands Guld sponsrar lagen med bland annat matchtröjor och lagen har chans att bli tränade av en allsvensk tränare.

Grushjältar Cup arrangeras i samarbete med de allsvenska klubbarna IFK Göteborg, Helsingborgs IF, Djurgårdens IF, GIF Sundsvall och Kalmar FF.

Whipping Floyd för Norrlands Guld. För att ytterligare skapa uppmärksamhet kring fotbollssatsningen inleder Norrlands Guld också ett samarbete med klädvarumärket Whipping Floyd, som har tagit fram t-shirts, hoods och strumpor i Grushjältar-design. Kläderna säljas via Svenskafans.com.

- Vi vill bygga Norrlands Guld som fansens öl nummer ett. Som ölvarumärke vill vi äga kopplingen till svensk fotboll, säger Erik Jarnsjö, marknadschef för öl på Spendrups.

Reklamkampanjen går i tv, print, på webben och i butik, där ölköpare kan vinna en Whipping Floyd-halsduk. I tv återanvänder Norrlands Guld den film som gick i höstas, där Anders efter en Korpmatch kyler en burk öl med kylspray, men har lagt på en ny tagline.

Konsulter för kampanjen och eventen är Spinn, Håkanson United, Apans Planet, Peacock och Starcom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.