Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kiviks färskpressade marknadsförs i magasin

Publicerad: 10 April 2007, 13:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Den 7 maj lanserar Kiviks Musteri fyra färskpressade juicer. Annonseringen sker i magasin som riktar sig till kvinnor.


Äppel, apelsin, röd grapefrukt & äppel samt äppel, päron & hallon är de fyra smaker som är aktuella. I samband med lanseringen blir det annonser i facktidningen Ica-Nyheter och butiksaktiviteter, men den stora kampanjen får vänta till hösten.

- Då kommer vi att ha annonser i Amelia, Tara, Femina, M Magasin, Mama och Ica-Kuriren. Dessutom blir det en stor roadshow med fokus på storstadsregionerna, där vi låter allmänheten smaka på produkterna, säger Anna Bjurnemark, marknadsansvarig för besöksdelen på Kiviks Musteri.

Under turnén kommer de aktiviteter som arrangeras främst att hållas i anslutning till Ica-butiker, eftersom det är på Ica som juicerna lanseras. Kiviks Musteri har nyligen tagit in offerter från eventbyråer, men inte beslutat vilken byrå som ska hålla i företagets roadshow.

Annonskampanjen görs i samarbete med mediebyrån Bright Media. Målgruppen är familjer, men kanske främst kvinnor i alla åldrar eftersom de står för en stor del av inköpen.

- Vi vänder oss till alla som unnar sig en god juice till frukost. I annonserna vill vi framhålla Österlen, Kivik, svensk frukt, att äpple är basen i produkterna samt att det är en premiumprodukt, säger Anna Bjurnemark.

Kampanjen drar, liksom roadshowen, igång i slutet av augusti eller början av september och pågår i ungefär en månad.

Vad kommer det sig att ni väntar till hösten med att marknadsföra de nya produkterna?

- Vi vill att de svenska äpplena ska vara mogna.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.