Nyheter
Kicks tar plats i Sofis Mode
Publicerad: 19 september 2008, 03:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
Drömska bilder ska inspirera yngre kunder i Kicks största kampanj för i år. Med hjälp av reklambyrån AD&D har kosmetikkedjan samordnat imageannonsering med övrig utbudsannonsering.
HE
Helena Engelbrecht
Kicks har nyligen lanserat sin nya kampanjplattform, kallad Dina drömmar - vår verklighet.
Kampanjen som just nu rullar baseras på bilder av fotograf Carl Bengtsson, stylade av svenska designern Bea Szenfeld. Varje bild domineras av en färg.
- Vi ville skapa en drömsk värld som kunden får bilda sin uppfattning om. Vi vill att de ska inspireras till att prova något nytt, säger Emily David, kampanjansvarig på Kicks.
Emily David säger att de har lagt mer fokus på att anpassa årets imagekampanj till övriga priskampanjer. Tidigare år har imagekampanjer och övrig annonsering varit mer fristående.
- Vi byter erbjudanden var tredje vecka och dessa kampanjer kommer nu att innehålla element som fjärilar och färger från imagekampanjen.
Kampanjen kommer att synas både lokalt och rikstäckande i dagspress, i kollektivtrafiken, i banners och på den egna hemsidan, fram till februari-mars nästa år.
Imagebilderna i sin helhet syns också i modemagasinet Elle och på max två sidor i varje nummer av Sofis Mode. På övriga sidor i Sofis Mode kan läsaren även se små fjärilar från kampanjen. Samarbetet sträcker sig åtminstone fram till årsskiftet.
- Vi tycker att Sofis Mode har en kul målgrupp och bra spridning. Jag tror också att många tycker om Sofi Fahrman som person. Just den här kampanjen kanske vänder sig till en lite yngre målgrupp, trots att vi egentligen vänder oss till alla skönhetsintresserade, säger Emily David.
Kicks samarbetar sedan flera år med byrån AD&D, så även denna gång.
Arbetsgrupp AD&D: Fredrik Wetterholm, Projektledare. Petra Ryrberg, AD. David Karcenti, AD. Jonas Joelson, Copywriter. Stina Brandt, Produktionsledare. Theresa Lee-Zonars, Original.
Mediabyrå: Mindshare