Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kexchoklad startar skattjakt - 50 iPods i potten

Publicerad: 12 Februari 2008, 05:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Cloetta Fazer drar igång en skattjakt i syfte att föryngra varumärket Kexchoklad. 50 iPods står på spel i tävlingen som pågår på nätet och i butik.


Skattjakten, The Wild Kexperience, startade förra veckan med en kampanjsajt och Facebook-gruppen Kexperience. Ledtrådar ska leda tävlingsdeltagarna fram till 22 iPods som gömts på offentliga platser i 19 städer. Dessutom har tävlingsbevis placerats ut i chokladbitar som säljs i butik. De som hittar ett kort tävlar om en av 25 iPods. Ytterligare tre värdebevis har gömts på webben. Än så länge har ingen av de gömda skatterna hittats.

- Ledtrådarna släpps efterhand. Förhoppningsvis är ledtrådarna än så länge så pass svåra att de håller folk på tårna ett tag till, säger Peter Henriksson, marknadsdirektör på Cloetta Fazer Sverige.

Tävlingen lanseras med butiksreklam och med ett tillägg i tv-reklamen med alpina landslaget som går i Kanal 5. Skattjakten pågår med nya ledtrådar till slutet av april. Reklambyrån Trigger ligger bakom kampanjen.

- Syftet är att göra Kexchoklad attraktivt och öka köplojaliteten i en yngre målgrupp, mellan 16 och 25 år. Med ett så brett varumärke finns det alltid en risk att man inte är tillräckligt vass i vissa målgrupper, säger Peter Henriksson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.