Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Keso lanserar nytt mellanmål i populärpress

Publicerad: 26 Juni 2002, 06:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Mjölkpaket och populärpress blir de viktigaste medierna när Keso i höst släpper ett nytt mellanmål. Keso & heter produkten som också ska kommuniceras i tunnelbana och via sampling.


Med Keso & hakar även Arlas Keso på mellanmålstrenden som sveper över landet. Keso & är, som namnet antyder, Keso tillsammans med ett tillbehör, en naturlig sylt. Anrättningen säljs i en Kesoburk med två kammare, en för sylt och en för Keso. För att äta anrättningen följer en sked med som är fästad vid locket.

- Det finns en stor brist på mellanmål som är nyttiga. Risifrutti är något man unnar sig, lite sötare och sliskigare. Det blir en helt annan mättnadskänsla av en Kesoprodukt samtidigt som det är lägre fetthalt, säger produktchef Fredrik Larm.

Smakerna äpple/kanel/kardemumma, jordgubbe och hallon/blåbär blir först ut och lanseringskampanjen startar första veckan i september. Kampanjen ska dels gå i tunnelbanan: på rulltrappor, dörrdekaler och vid förarplats inne i tågen liksom på bussar. I Stockholm, Göteborg och Malmö använder Arla bakbelysta busshållplatsskyltar, så kallade Eurosize.

Dessutom ska produkten samplas med förhoppningen att nå nya Kesokonsumenter.

- Vi ska ha ett antal samplingsevent under hösten på lite annorlunda ställen. Vi ska stå på platser kopplade till träningsställen och andra ställen där du behöver något att äta för att orka vidare med aktiviteter. Man kan tänka sig att sampla utanför Folkuniversitet och vanliga universitet också.

Arla använder också ett av sina egna medier, mjölkpaketet.

- Mjölkpanelerna ses av två miljoner läsare. Varje läsare exponeras minst tre gånger per panel. Det är ett starkt medium.

Målgruppen kvinnor 20 till 39 år som är medveten om vad de äter blir tydlig i valet av populärpress. Amelia, Damernas Värld, Hälsa, I form och Må Bra hör till de titlar som får vara med och lansera Keso &.

Målet med lanseringen är att få upp kännedomen och prövoköpen.

- Får vi upp prövoköpen kommer folk inse att det är en god produkt, säger Fredrik Larm.

Kesos mediebyrå är Sandberg Starcom och reklambyrån heter D´Arcy.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.