Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kenza ska lyfta MTV.se

Publicerad: 26 Januari 2009, 09:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

MTV fortsätter sin satsning på webben med att Kia-ansluta sig och rekrytera en av Sveriges största modebloggare.


Som Dagens Media tidigare berättat genomför MTV.se en storsatsning för att biffa upp trafiken.

I somras rekryterades nya chefer från Kanal 5, Lunarstorm och Glife. Mattias Behrer, nordisk program- och marknadsdirektör på MTV, har tidigare sagt att 50 procent av kanalens intäkter ska hämtas från webben.

MTV.se, där besökarna kan titta på avsnitt av serier som Tila Tequila och bläddra igenom 20.000 musikvideos, har i dagsläget runt 50.000 besökare i veckan. Om ett par veckor ansluter sig kanalen till Kia. Samtidigt rekryterar man modebloggerska Kenza Zouiten, som bloggare.

- Hon ska bevaka konserter och happenings och skriva om det utifrån tonårsperspektivet, säger Rebecca Crusoe, nordisk pr-chef på MTV.

Varför Kenza?

Hon fick följa med oss till England under Europe Music Awards. Det föll väl ut, hur en vanlig tjej upplever artister och kändisvärlden blev väldigt uppskattat. Hon är en mycket populär tjej, som många ser upp till, säger Rebecca Crusoe.

MTV:s webbsatsning fortsätter under året, säger hon.

- Vi vill att den ska vara ett viktigt komplement till tv-kanalen och vi vill att det ska hända saker där som känns unika. Under 2009 kommer vi också jobba med en lokal version av beta-tjänsten www.mtvmusic.com, som är en portal för streamade musikklipp, säger hon.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.