Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kentaro slår tillbaka mot Canal Plus i tv-bråket

Publicerad: 7 Februari 2008, 09:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Kentaro slår ifrån sig Canal Plus krav på miljonskadestånd. De hävdar att avtalen talar sitt tydliga språk. "Vi vet exakt vad vi gör", säger Philippe Huber, vd och ägare av Kentaro, till Dagens Media.


Bråket om rättigheterna till sändningar av Allsvenskan i fotboll fortsätter. Men Kentaros vd och ägare Philippe Huber verkar oberörd av Canal Plus utspel om mångmiljonskadestånd. Enligt honom är det Canal Plus som har ett problem, inte Kentaro.

- Vi har ingen dispyt. Vi vet exakt vad vi gör och våra avtal är väldigt tydliga.

Men huruvida kontraktet tillåter att TV4 sänder 50 matcher vill Kentaro inte berätta.

- Vi kommenterar inte kontraktsfrågor, vi har inte tid att prata om spekulationer. Vi håller oss till fakta. Vi svarar på fakta och vi svarar med fakta.

I går gick Canal Plus ut och sade de ska ta saken till domstol och kräva 100 miljoner i skadestånd. Men Philippe Hover tar Canal Plus utspel med ro.

- Det är väl bra i så fall. Det är deras problem. Kentaro är ett väldigt professionellt företag och vi löser våra eventuella problem på ett professionellt sätt. Så om Canal Plus har något att säga som har stöd i hårda fakta, så kommer vi svara med fakta. Vi vill inte bidra till en offentlig debatt om dessa saker.

- Om Canal Plus vill ha en offentlig debatt om detta så varsågoda. Det är inte vårt problem.

Så du menar att det inte finns någon bäring i Canal Plus krav på skadestånd?

- Vi har varit i denna bransch i många år och vi tror att vi kan avtal, och hur man skyddar kontrakt, och vi kommer som sagt att hålla oss till fakta i detta fall. Från vår sida talar hårda fakta sitt tydliga språk, säger Philippe Huber, vd och ägare av Kentaro.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.