Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kelda till Waters Widgren TBWA

Publicerad: 17 April 2008, 07:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Det blir reklambyrån Waters Widgren TBWA som får ta över varumärket Kelda efter Leo Burnett. Byrån ska se över strategi och kommunikation inför bland annat en nordisk lansering av Kelda.


Arla hade bjudit in fem byråer men valet föll på Waters Widgren TBWA.

- Vi bedömde WW/TBWA som den bästa partnern i vårt arbete att vitalisera och relansera varumärket Kelda. Dessutom är de väl lämpade att jobba nordiskt genom sitt nätverk. Vår marknadsorganisation är nordisk och vi behöver partners som kan möta oss på en nordisk nivå, säger Magdalena Gerger, marknadsdirektör på Arla Foods, i ett pressmeddelande.

Kelda relanserades nyligen i Sverige med en omgjord design, nya produkter och namn. Kampanjen gjordes då av Leo Burnett. Till hösten kommer de första resultaten av det nya byråsamarbetet.

Keldas arbetsgrupp på Waters Widgren TBWA består av Per Olholt, projektledare; Carl Dalin, ad; Kalle Widgren, copy; Niclas Norström, planner; Annika Molnar, produktionsledare och Erika Hellström, grafisk formgivning.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.