Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kavli byter MEC mot IUM

Publicerad: 28 November 2008, 07:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Kavlis mediebyråupphandling är klar. Livsmedelstillverkaren bryter samarbetet med Mediaedge CIA och väljer istället Initiative Universal.


I pitchens finalomgång stod IUM mot de betydligt mindre byråerna Adon och Bizkit. Kavli valde alltså nätverksalternativet.

Kavli spenderade 34 miljoner kronor brutto på media föra året, enligt Sifo Reklammätningar. Till och med september i år har investeringarna uppgått till 15 miljoner - nästan allt i tv.

Dagens Media söker Kavlis marknadschef Philip Junghahn.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.