Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kaviatarer ska hajpa Kalles hemliga produktsläpp

Publicerad: 18 Februari 2009, 09:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Reklambyrån Goss står bakom teaserkampanjen för Kalles nästa stora produktsläpp. Förhoppningen är att folk ska vilja skapa en egen Kaviatar och samla tusentals prickar åt Kalle.


Vilken produkt det är Kalles släpper i sommar än så länge hemligt. Men Kalles, som är mest kända för sin kaviar, har under en tid velat bredda varumärket med nya produkttyper.

Goss projektledare Fredrik Toreskog som Kaviatar. Teaserkampanjen för nästa släpp pågår just nu på Kalles.se, där besökaren uppmanas att ladda upp en bild på sig själv som sedan tranformeras till klassiskt gul Kalles-stil.

Kaviataren kan sedan deltaga i en tävlig där man ska samla in så många prickar som möjligt på nätet via en specialbyggd browser. - Vi kallar det "Sveriges prickigaste tävling" och budskapet är att Kalle behöver prickarna inför lanseringen, säger Fredrik Toreskog, projektledare på Goss.

Prickarna är den enda ledtråden till den nya produkten. Den kavatar som samlar flest prickar kommer att synas i en bannerkampanj som drar igång på måndag.

Men besökaren behöver inte tävla, eller samla prickar, för att få se sig själv i Kalles-version.

- Vi hoppas att folk kommer att använda sin Kaviatar i forum och på Facebook. Det finns redan en Facebook-grupp för alla med Kavatarer, säger Fredrik Toreskog.

Den breda lansringskampanjen rullar ut senare i år.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.