Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Karlstad i rekryteringskampanj trots lågkonjunktur

Publicerad: 7 November 2008, 11:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Karlstad vill locka arbetskraft till kommunen och går därför ut med en rekryteringskampanj. I kampanjen berättar åtta Karlstadbor om sig själva och sina jobb. Kampanjen är gjort av reklambyrån Spenat.


Mellan den 7-30 november rullar kampanjen på sajter som Blocket, Metro, Jobb24, Tasteline och Facebook, via Webtraffic. Kampanjen går även utomhus i Göteborg, Linköping, Örebro, Umeå och Stockholm. Målgruppen är sistaårsstudenter och personer med några års arbetslivserfarenhet.

- Det finns ett rejält rekryteringsbehov i Karlstad trots lågkonjunkturen. Dessutom vill vi berätta att det finns jobb även utanför skogs- och massaindustrin, säger Mats Åstrand, copywriter på Spenat.

Åtta Karlstadbor figurerar i kampanjen och bloggar också om sina liv och jobb.

- Vi ville göra kampanjen personlig och charmig genom att engagera dessa personer.

Målet är att sajten ska dra minst 10.000 unika besökare.

Arbetsgrupp på Spenat: Henric Byström, projektledare; Mats Åstrand, copywriter; Niclas Fors, art director; Pernilla Ellström, produktionsledare; Martin Furuberg, webbdesigner; Helena Johansson och Eva Andersson, final art. Film- och webbproduktion: Marilyn Production. Foto: Anders Lipkin.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.