fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kärlekspar och dåliga magar

Publicerad: 18 september 2008, 04:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40

I Provivas nya reklamfilm kuttrar ett kärlekspar under stjärnhimlen, men hon känner att det ändå inte är riktigt bra. Kampanjen rullar igång nästa vecka och den här gången är det Proviva Female som lyfts fram i reklamen. <b>Se filmen på Dagensmedia.se</b>.


SA

Synnöve Almer


Nu kommer den tredje reklamfilmen på temat att magproblem kan störa de mest fantastiska stunder, men att Proviva är lösningen på det. Den här gången visas Proviva Female, som en uppföljning av vårens lansering.

- Precis som tidigare är slutklämmen Ta ett glas till frukost så ska du se att det känns bättre. De flesta känner numera till att Proviva lugnar magen. Med filmen stärker vi varumärket och markerar att det är en frukostdryck, säger Ulf Adamsson, copy på reklambyrån Adamsson Appelfeldt.

Reklamfilmen ska gå tre veckor i TV4 och Kanal 5 med start den 22 september. Mediebyrå är Bright Media Agency.

- All kommunikation ska befästa att det är Proviva som är magexperten på marknaden. Målgruppen är hela svenska folket, men i den här kampanjen vänder vi oss lite extra till kvinnor i fertil ålder, säger Ulf Appelfeldt.

Arbetsgrupp på Adamsson Appelfeldt:Peter Nilsson, projektledareUlf Adamsson, copyLotta Diab, adRobert Nilsson, ad

Produktionsbolag: Mr KristerRegissörer: Henning Mark, Kalle Breitholtz.Produktion: Anna-Sofia Mörck

Artikeln har tidigare publicerats i Dagens Medias pappersutgåva, nummer 15, 2008.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev