Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kärlek i första Londonkampanjen för Abel & Baker

Publicerad: 12 Februari 2001, 06:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Idag startar Abel & Bakers första kampanj från Londonkontoret. Kunden är studentsajten Virgin Student. Kampanjen går på temat kärlek och genomförs i samband med Alla hjärtans dag.


Vad Virgin Studentkontot är värt för Abel & Baker London beror på hur bra

kampanjen går. Betalningen sker efter hur många medlemmar som rekryteras under

kampanjen.

- Det är samma värdebaserade prismodell som vi använder för våra svenska

kunder, säger Fredrik Bergström, som är den svenske projektledaren för kunden

Virgin Student.

Abel & Baker har tagit fram en kampanj där surfare kan gå in och skicka olika

Alla hjärtans dag-kort beroende på vilket civilstånd man har. Det går också att

skicka Alla hjärtans dag-sms från sajten.

Målet för kunden är att få fler medlemmar till sajten.

- Efter Alla hjärtans Dag fortsätter kampanjen med kort med texter som "Va fan

har inte jag fått något kort för" och "Var i helvete är mitt kort", säger

Fredrik Bergström.

Den del av målgruppen som inte gillar Alla hjärtans dag kan gå in på sajten och

spela ett spel där de krossar hjärtan eller gör en liten kattunge elektrisk.

Kampanjen går på brittiska universitetssajter samt på Ministry of Sound.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.