Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kappahls skor kommuniceras i butik

Publicerad: 31 Januari 2007, 04:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Till våren släpper Kappahl för första gången en större skokollektion. Skorna ska främst marknadsföras i butik, men kollektionen kan även komma att integreras i Kappahls traditionella reklamkampanjer.


Men någon separat kampanj får inte skorna.

- Butiken är vårt viktigaste medium och vi gör en större apparat kring inredning och exponering, säger Carina Ladow, affärsområdeschef för dam på Kappahl.

Nästa kampanj från Kappahl och reklambyrån ANR BBDO kommer till våren. Klädkedjan fortsätter med budskapet You look great, och Catrine Simonsson, marknadschef på Kappahl, avslöjar att det blir en kändis även denna gång. Men vem det blir vill hon inte berätta.

- I sitt formspråk kommer det att se annorlunda ut. Vi har anammat våren för att hålla det så fräscht som möjligt, säger Catrine Simonsson.

Kappahls mediebyrå är Carat. Förra året investerade Kappahl 78 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.