Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Kappahl byter marknadsdirektör

Publicerad: 5 April 2012, 07:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Kappahls marknadsdirektör Carina Ladow blir sortiments- och designdirektör. Julas reklamchef Anders Paulsson ersätter henne.


Ämnen i artikeln:

KappahlForsman Bodenfors

– Marknadsläget är tufft för vår bransch. För att vinna kampen om kunden ska vår kommunikation bli ännu bättre och mer direkt mot vår kund. Anders har rätt profil för att leda detta arbete, säger Kappahls vd Johan Åberg i ett pressmeddelande.

Som dagensmedia.se tidigare berättat vill Kappahl att en större del av reklam- och kommunikationsarbetet hanteras inhouse. I februari sade man upp samarbetet med reklambyrån Forsman &  Bodenfors.

– Vi tittar med jämna mellanrum över våra avtal och vi tycker att det finns mycket kompetens här i huset och att vi klarar den här biten själva, sa Carina Ladow till dagensmedia.se.

Men det blir alltså Anders Paulsson som nu ska bygga upp Kappahls inhouse-avdelning.

– Anders har i sin nuvarande roll framgångsrikt drivit arbetet med att bygga en inhouseorganisation som väl matchat en framgångsrik expansion. Hans målfokus och nytänkande är egenskaper som ska lägga grunden till nytändningen i kommunikationen med KappAhls kund, säger Johan Åberg.

Kappahl spenderade 90 miljoner kronor brutto på medieköp förra året, enligt Sifo Reklammätningar. Bolaget meddelade nyligen att expansionstakten ska bromsas och att vissa butiker kan komma att stängas.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

KappahlForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev