Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kanal 5 hoppas på Rosing i slaget om tisdagarna

Publicerad: 19 Februari 2009, 05:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Kanal 5 ger sin in i slaget om tisdagarna med Linda Rosing, Desperate Housewives och Christine. "Det är ett härligt krig mellan kanalerna", säger Kanal 5:s marknadschef Jan Loosme. Samtidigt rullar kanalen ut en lanseringskampanj. <b>Se senaste Rosing-trailern på Dagensmedia.se.</b>


Konkurrensen om tittarna på tisdagskvällarna trappas upp rejält nästa vecka. Som Dagensmedia.se tidigare berättat har TV3 kopierat CBS i USA:s prime-time-tablå och lägger "Navy CIS" i 20.00-sloten och nya "The Mentalist" därefter.

- Inför hösten 2008 började vi attackera vissa veckodagar strategiskt, på ett tablåstrukturellt sätt. Efter att ha stärkt onsdagarna, torsdagarna och fredagarna går vi nu vidare och tar tag i tisdagen, sa Anders Knave, programdirektör på MTG TV, tidigare i veckan.

TV4 kör, med start denna vecka, egenproduktionen "Bygglov" följt av den populära serien "House".

Från och med nästa vecka ger sig Kanal 5 in i matchen med "Den rätte för Rosing". Med start veckan därpå följs programmet av långköraren "Desperate Housewives" och serien "Christine".

- Det blir ett bra tisdagspaket som vi tror mycket på, säger Jan Loosme.

Nästa tisdag rullar man också ut en kampanj utomhus, i radio, i egna kanaler, på webben samt i kvälls- och populärpress.

- Jag tror att vi kommer att stå oss bra i konkurrensen. Rosing är ett nytt program som vi ska lägga extra krut på att kommunicera externt. Dessutom har "Christine" fått nya manusförfattare och blivit bättre, säger Jan Loosme.

Hur många tittar på "Den rätte för Rosing" på tisdag?

- Det är svårt att säga. Hon har hög kännedom och alla tycker någonting om henne, hon är en person som polariserar. Vi har stora förhoppningar.

Kampanjen är gjord inhouse.

Arbetsgrupp på Kanal 5:Foto: Gianni Mango Ad/copy: Tor Norinder och Robert Fageryd Produktionsledare: Thér&egrave;se Alexanderson CD: Peter Söderlind Original/Retusch: Traffic

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.