Nyheter
Kampanjstart för Fritidsresor
Publicerad: 1 oktober 2008, 04:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
Fritidsresor vill sticka ut med närodlat och chokladfontän - men med fortsatt fokus på Blue. Nytt för kommande kampanj är att allt samlas under payoffen Det händer på Blue. Det är även nypremiär för Bamse. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se.</b>
HE
Helena Engelbrecht
Fritidsresors kampanj. Idag drar Fritidsresors kampanj för sommarens semesterresor igång. Kampanjen kommer att synas i print, tv och online. Fritidsresor har valt att fokusera på sina Blue-anläggningar och att lyfta fram unika detaljer i varje annons.
- Vi har jobbat med ett tydligare reklammanér än det klassiska strand, pool, palm. All kommunikation kommer nu att handla om att smått och stort händer på Blue. Till exempel lyfter vi fram att en ny destination på Rhodos har närodlad mat på anläggningen, och en annan Blue Village-anläggning har en chokladfontän för alla barn, säger Patrik Söder, marknadschef, Fritidsresor.
Patrik Söder berättar att de vill visa på innovationerna och alltså snarare visa på Blue som koncept än på själva destinationen i deras marknadsföring.
Reklamfilmerna ska dramatisera att man befinner sig på en Blue Village-anläggning. Den ena visar barn som showar med allt från riverdance till mr Robot. Den andra visar Fritidsresors stora stjärna Bamse som jonglerar, med bland annat en reseledare, till alla barns förtjusning.
Reklamfilmerna riktar sig tydligt till barnfamiljer.
- Bamse har alltid dragit mycket bokningar. De senaste åren har Bamsebarnen ökat med cirka 25 procent. För de äldre barnen, 12-17 år, finns sedan förra året Showschool på några av Blues anläggningar. Där får barnen lära sig ett dansnummer som i slutet av vistelsen visas upp med show. Detta vill vi framhäva, för vi har märkt att när barnen har kul kan föräldrarna slappna av, säger Patrik Söder.
Kampanjen är utformad i samarbete med DDB Stockholm. Carat är mediebyrå.