Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanjsajt ska sälja Karamellkungens vuxengodis

Publicerad: 7 November 2008, 05:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Karamellkungen lanserar ett nytt sortiment med lyxigare godis och choklad under namnet Premiyum. Sortimentet ska främst marknadsföras i butik och genom en kampanjsajt.


Kampanjsajten för Premiyum. Premiyum riktar sig till en äldre målgrupp än Karamellkungens lösviktsgodis, huvudmålgruppen är över 40 år. Nästa vecka drar kampanjsajten Premiyum.se igång och de butiker som ska sälja godiset ska skyltas upp ordentligt.

- Vi ska skylta upp butikerna och genomföra demonstrationer. Vi hoppas att Premiyum ska bli ett bra komplement till vårt ordinarie godis, säger Mikael Hermansson, marknadschef på Karamellkungen.

Bakom kampanjen står Tewonder och Klirr Proximity.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.