Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanj ska mer än fördubbla säljet för Coops nätbutik

Publicerad: 13 Augusti 2008, 03:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Med budskapet Butiken som vill att du stannar hemma, siktar Mataffären.se på att fördubbla antalet beställningar i år.


Coops nätbutik Mataffären.se har inte lyckats få upp antalet beställningar.

Sedan starten i april har beställningarna legat på i snitt 150 om dagen, enligt vd Claes Hessel. Den här veckan drar Mataffären.se igång sin första reklamkampanj som ska öka antalet beställningar till 350.

Kampanjen ska pågå i fem veckor och går lokalt i TV4 Stockholm med 10-sekundersspotar, samt på nätet och i lokalpress. Det kompletteras även av ett dr-utskick.

- Vi försöker hålla budskapet enkelt och tala om att vi finns och att det går att få högkvalitativa dagligvaror till bra priser direkt hem till dörren, säger Claes Hessel, vd på Mataffären.se.

Målgruppen är främst dubbelarbetande småbarnsföräldrar, men även företag. Nätbutiken siktar på att omsätta 40-45 miljoner kronor i år och att fördubbla den siffran nästa år.

- Vi har en hög ambition. Hittills har vi fått en del trafik via pr och bland annat DN Konsument hade en artikel om oss.

Mataffären.se jobbar med reklambyrån Bod. Butiken har även samarbetat med mediebyrån OMD tidigare, men de är inte inblandade i den här kampanjen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.