Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanj ska lyfta Dialects försäljning med 20 procent

Publicerad: 9 juni 2009, 08:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Många anställda på småföretag kan inte ta ordentlig semester. Dialect vill i sin sommarkampanj hjälpa dem att kunna jobba på distans. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


En av utomhusenheterna. Dialects nya kampanj "Är du redo för semester?" ska pågå hela sommaren. Föregaget vill lyfta fram varor och tjänster som gör det lättare för de som inte helt kan släppa jobbet under sommaren.

- Vi vet att många, speciellt på mindre företag, jobbar under sommaren. Vi vill med kampanjen visa att det finns enkla hjälpmedel som gör att man i alla fall kan ta lite ledigt, säger Caroline Antonsson, marknadschef på Dialect,

Kampanjen startar nästa vecka med en reklamfilm som senare kopmetteras med stortavlor på utvalda orter samt bannerannonsering på E24.

Dialects egna nylanserade webbsida ska också vara en viktig kanal i kampanjen, som har ett offensivt mål.

- Vrt mål är att öka försäljningen med 20 procent. Det klarade vi under vår förra kamapnj och vi hoppas nå det även denna gång, säger Caroline Antonsson.

Reklamfilmen är gjord av Abby Norm. Resten av kampanjen är framtagen av Dialects in-houseavdelning och mediebyrå är IUM.

På Dialects webbsida pågår just nu en aktivitet som handlar om "det gröna kontoret". Bland annat har Dialect lyckats få miljöminister Anders Carlgren att svara på frågor om hur man kan miljöanpassa it. Dialect planerar också att medverka på Almedalsveckan för att prata grön it

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.