Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanj lanserar nya Spendrups

Publicerad: 16 Oktober 2001, 07:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Bryggerijätten Spendrups ger sitt varumärke och sitt sortiment en ny grafisk profil samtidigt som företaget antar en ny kommunikationstrategi. Syftet är att bli tydligare i sin kommunikation med konsumenterna och det nya utseendet lanseras med en kampanj skapad av Paradiset DDB. (Uppdaterad)


- Kopplingen mellan vårt varumärke och våra produkter har inte varit så starkt

som vi velat. Nu försöker vi bli tydligare, säger Caroline Ekman.

Företaget får en ny logotyp och ölsortimentets utseende stramas upp och

likriktas.

- Spendrups-varumärket har haft många sorters öl men det har inte gått att

avgöra att det är Spendrups som har legat bakom, säger Caroline Ekman.

En rad konsulter har varit inblandade och kommer även att arbeta med

lanseringskampanjen av det nya Spendrups.

Designarbetet är gjort av Embrink Design. Paradiset DDB är reklambyrå. The

Bearded Lady, numera Tribal DDB, är ansvarig webbyrå. Schüllerkvist står för

butiksreklamen. Tattoo är pr-byrå. Och Sandberg Starcom är mediebyrå.

Kampanjen, skapad av Paradiset, lanseras nästa vecka. När den exakta

kampanjstarten sker vill Caroline Ekman inte berätta. Inte heller vilka medier

som får del av medieköpen är ännu officiella.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.