Gå direkt till textinnehållet

K-world letar köpare till tv-kanalen

K-world letar efter lämpliga köpare till sin tv-kanal. Utbildningsföretaget ser inte längre tv-kanalen som en strategisk tillgång.

- Vi fokuserar helt på e-learning, säger Patrick Ståhle, vd för K-world.

Han pratar inte i klara ordalag om att kanalen till salu utan om att "vi

utvärderar alla möjligheter till en långsiktig lösning" och att "vi letar

strategiska partners" och "allt är till salu till rätt pris".

Kanalen omsätter enligt K-world 30 miljoner kronor i år. Merparten av

intäkterna kommer från distributionsbolag som betalar för att sända kanalen via

satellit, digitalt marknät eller kabelnät.

- Tv-kanalen är en ganska bra affär. Den går inte med vinst i år, men ska göra

det nästa år, säger Patrick Ståhle.

Tv-kanalen har nyss stöpts om till ett nytt format och fått en ny grafisk

profil i färgen cerise i stället för orange-gul.

Rolf van den Brink

Publicerad 2001-09-05 04.29Uppdaterad 2015-12-06 17.21

Dela artikeln: