Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Juryn utsedd för 100-wattaren

Publicerad: 4 Juni 2002, 12:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Annonsörföreningen räknar med att få in 200-250 bidrag till årets upplaga av reklamtävlingen 100-wattaren. Idag presenterades juryn.


Fram till den 12 september är det öppet för reklambyråer och annonsörer att skicka in bidrag till Annonsörföreningens och Dagens Industris årliga kampanjtävling. Tävlingen premierar kombinationen kreativitet och effektivitet.

-För att en kampanj ska kunna nomineras måste den bevisligen ha lyckats och det ska verifieras av annonsören, säger tävlingens projektledare, Anette Lannermo.

Tävlingen är indelad i tre kategorier; konsumentreklam, producentreklam och samhällsinformation.

Här är årets jury:

Konsumentreklam:

Anders Collin, JC

Anders Forssten, Max Hamburgerrestauranger

Birgitta Levy, Kommunicera

Anders Lidzell, Paradiset

Sunit Mehotra, King Solutions

Patrik Söder, Mediaedge:CIA

Ann-Marie Wessman, s.j.w.e

Mats Wester, Spendrups Bryggeri

Producentreklam:

Pär Bergkvist, Hilanders

Lars Blomberg, Ogilvy Group Sweden

Johan Eidman, Bizkit

Anders Hellborg, Toyota

Rosie Kropp, Accenture

Håkan Magnusson, DHL

Gun Pettersson, Temo

Bertil Timan, Ehrenstråhle & Co

Samhällsinformation:

Lars Bergkvist, CQ Marketing Research

Björn Garenberg, LoweForever

Åsa Hagstedt, IOGT NTO

Michael Hollesen, Gester & Co

Anna Jensen, TBWA

Anneli Lindstedt, Sveriges Lottakårer

Bodil Långberg, Socialdepartementet

Jacob Nelson, Romson

Henrik Kindwall

henrikk@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.