Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Juryn klar för årets 100-wattare

Publicerad: 3 juni 2009, 06:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Den 5 november är det dags för prisutdelningen av årets 100-wattare. I år belönas fem kategorier och jurygrupperna som ska vaska fram guldkorden är nu utsedda.


100-wataren belönar kampanjer utifrån effekt. Enligt projektledaren Elisabeth Thörnsten är tävlingen extra intressant i år på grund av lågkonjunkturen.

- Eftersom att konjunkturen ser ut som den gör och är det ännu viktigare att premiera kampanjer som verkligen har gett effekt, säger hon.

Nytt för i år är smartkategorin där konsumentkampanjer med en budget på max en miljon kan tävla.

Jurygrupperna ser ut så här:

Juryn för konsumentreklam 2009Patrick Axzell, Leaf Sverige, ordförandeMartin Lundell, ScanAnne Årneby, Telenor SverigeKarolina Östlind, BeckersAdam Springfeldt, Acne AdvertisingAnders Knutsson, Abby NormAndreas Engstrand, Forsman & BodenforsPeter Arnesson, BizkitSusanna Glenndahl Thorslund, DaddyLars Björkman, Novus

Juryn för Smart 2009 Sylvia Nylin, Svenska Turistföreningen, ordförandeFredrik Hjelmquist, Pause Ljud och BildPer Stolt, IKEAAnna Ulinder, Red Bull SwedenJöns Hellsing, GarbergsMikael Rubinson, Blomquist AnnonsbyråHenric Rudin, Rudin & CoHanna Björk, Åkestam HolstCatrine Ehlin, BC GroupDaniel Saberski, MindShare

Juryn för Internationell reklam 2009Stefan Bjurholm, SAS, ordförandeJohan Rinaldo, If SkadeförsäkringOla Lilja Molén, Sony Ericson MobileJan Enander, YouGov SwedenCecilia Dufils, Scholz & FriendsAnna Frick, FarfarJohan Blomström, MRM StarskyCarola Määttä, Ogilvy Group SwedenJohan Sjökvist, Starcom SwedenMark Vadasz, Vattenfall

Juryn för producentreklam 2009Marie Bergman, Strängbetong, ordförandeYlva Ring, ToyotaDaniel Delviken, DeLavalMagnus Wretblad, Lowe BrindforsAnna Fredholm, BangaloreJohan Kruse, Elfving IMCHans Ahlgren, Tank/Y&RAmanda Koutra, CaratMagnus Gustafsson, SynovateMattias Isaksson, Öhrlings PriceWaterhouse Coopers

Juryn för Samhällsreklam 2009 ?Maria Ros Jernberg, The Body Shop, ordförandeMiriam Isaksson, Amnesty InternationalLena Forsman, CenterpartietPeter Fjäll, PeacockTherese Bohlin, Ståråkers McCannThomas Brenemark, DDB StockholmMartin Stadhammar, frilansTomas Berg, Research InternationalWilliam Sävblom, MediacomMariann Eriksson, Världsnaturfonden

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.