söndag2 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Jung vinner Adidas"

Publicerad: 9 september 2008, 08:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

Adidas letar ny pr-byrå för sitt nordiska konto. Adidas arbetar i dag med Prime M2 och enligt uppgifter till Dagens Media är det Jung som tar över.


MS

Martin Schori

HW

Henrik Widell


- I början av augusti började vi se över vårt pr-arbete. En konsekvens av det är att vi också tittar på nya byråer genom ett pitchförfarande, säger Henrik Bunge, vd för Adidas i Norden.

Varför ser ni behovet av en ny pr-byrå?

- Vi tror det är viktigt med förnyelse, för att hitta nya vinklar. Det är ett naturligt steg för oss i vår fortsatta strävan att ta marknadsandelar. Frågan man måste ställa sig är om det man gör just nu är det som snabbast tar en till målet.

Henrik Bunge säger att pitchen ännu inte är klar men enligt uppgifter till Dagens Media har den nya kunden Adidas redan firats på Jung, som får hela Adidas svenska pr-konto, inklusive corporate-delen.

Jungs vd, Claes Bodén säger:

- Jag kan inte uttala mig om det här. Vi har varit med i en pitch, det är allt jag kan säga. Prata med Emma på Adidas.

Okej. Men vi har hört att det är ni som vunnit.

- Som sagt, jag kan inte säga något alls.

Emma Stjernlöf, pr-chef på Adidas vill inte heller berätta vilken pr-byrå Adidas valt, men säger att det ska kommuniceras de närmsta dagarna.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev