Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Jung rekryterar från Perfect Fools

Publicerad: 8 December 2011, 05:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:47

Pr-byrån Jung förstärker sin digitala kompetens med Fredrik Heghammar från Perfect Fools.


Ämnen i artikeln:

JungPerfect Fools

Fredrik Heghammar var tidigare head of production på Perfect Fools. Den 9 januari tillträder han en liknande roll på Jung.

– Jag tror på att idén inte blir bättre än produktionen. Vi är redan duktiga på idéer och på produktion, men kommer nu upp på en ännu högre nivå. Det känns jättekul, Fredrik har en fantastisk erfarenhet från en av de bästa byråerna i världen, säger Claes Bodén, vd på Jung.

Fredrik Heghammar är även lärare på Berghs, vilket han ska fortsätta med också på Jung.

Och Fredrik Heghammar känner sig peppad inför att gå över till pr-byråsidan efter 15 år på webbyrå, berättar han för dagensmedia.se.

– Pr-branschen jobbar mycket så som jag tycker att man ska jobba – med earned media istället för köpta medier och man tittar på vad folk håller på med och servera dem conversational marketing, vilket jag tycker är väldigt intressant. Dessutom lockar det att inte nödvändigtvis behöva göra reklam, säger Fredrik Heghammar.

Han blir enhetsansvarig över produktionen på Jung. Den största uppgiften blir att kvalitetssäkra alla produktioner både inhouse och externt.

– En bra idé som exekveras dåligt är en dålig idé, och en dålig idé som exekveras bra kan bli en bra idé. På alla ställen jag jobbar tidigare har jag haft fokus på hantverket, det är det jag gillar och vil fortsätta med. Dessutom kommer jag att ha en mer kreativ roll på Jung än på Perfect Fools.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JungPerfect Fools

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.