Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Journalfilm i TV4 ska sälja leverpastej

Publicerad: 24 Juni 2002, 04:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Gudruns och Sohlbergs leverpastejer har funnits sedan mitten av 20-talet. Nu ska de bägge varumärkena relanseras för att ta upp kampen med Scan och Pastejköket.


Gudruns och Sohlbergs är två varumärken under ett företag med samma namn. Sohlbergs distribueras från Uppsala och norrut. Gudruns hittar man i mälardalsregionen.

- Det var en extra utmaning att sammanföra två varumärken under ett och samma kommunikationsmanér, säger Tommy Gottberg, projektledare på den ansvariga reklambyrån John Doe Worldwide.

Grunden i kommunikationen vilar på budskapet "En god tradition sedan 1925". Kampanjen består av ett antal reklamfilmer som bygger på gamla journalfilmer.

- De här två varumärkena hade samma genuina historik som värnar om den gamla mattraditionen. Det var viktigt för oss att lyfta fram det, säger Tommy Gottberg.

Kampanjen startar idag måndag och kommer att pågå i åtta veckor framöver. Samtidigt kommer det att göras vissa aktiviteter i butik. Filmerna kommer uteslutande att synas i TV4s lokala stationer, från Stockholm och norrut på grund av att de bägge varumärkena inte saluförs i södra Sverige.

Målet är att plocka marknadsandelar från bland andra Scan och Pastejköket. Viktigt är även att få in varumärket Gudruns i Stockholmsregionen.

Ingen mediebyrå har varit inblandad i medieköpen.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.