Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Josefsson i hälarna? Köp krislarm för 160.000

Publicerad: 16 Maj 2008, 07:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Undersökningsföretaget Zapera börjar sälja ett krislarm till företag som vill ha dagskoll på hur varumärket uppfattas.


Zapera lanserar systemet Brandindex som mäter 400 nordiska varumärken dagligen fördelat på tio kategorier. Varje varumärke mäts i sju parametrar via 1.000 webbintervjuer per dag. Parametrarna är rykte, generellt intryck, kvalitet, prisuppfattning, kundtillfredställelse, image och ambassadörseffekt.

Systemet kommer att kosta 160.000 kronor per år.

- Då ingår alla varumärken, berättar Kicki Molin, försäljningschef för Zapera i Sverige.

Hon nämner som exempel SVT och Janne Josefssons avslöjande om att Ica-handlare sålde gammal köttfärs.

- Ica hade haft nytta av vårt system. De hade haft chansen att tidigare få information om hur deras varumärke påverkades, säger hon.

Hur mycket ska Brandindex omsätta?

- Det vet jag inte, men vi tror mycket på produkten.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.