Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Johnny Federley lämnar Coca-Cola för Unicef

Publicerad: 3 December 2014, 14:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Johnny Federley, digital marknadschef på Coca-Cola, byter jobb.


Ämnen i artikeln:

Unicef

Våren 2013 lämnade Johnny Federley Hewlett Packard efter sex år, för att i stället gå till rollen som digital försäljnings- och marknadschef på Coca-Cola.

Nu byter han jobb igen. Enligt uppgift till Dagens Media går han till jobbet som webbstrateg hos Unicef.

– Digitalt är ett viktigt område för oss och jag vågar säga att vi ligger långt framme inom den ideella världen. Vi är glada och välkomnar Johnny till att fortsätta det digitala arbetet tillsammans kollegorna här, säger Per Westberg kommunikationschef på Unicef till Dagens Media.

Peter bodor informationsdirektör på Coca-Cola Sverige säger till Dagens Media att Johnny Federley har spelat en central roll i att bygga Coca-Colas digitala kommunikaton.

– Vi önskar honom all lycka till, säger Peter Bodor.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Unicef

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.