Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Johan Drakenberg till Helleviks Branschmedia

Publicerad: 18 Augusti 2008, 06:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Johan Drakenberg tar över vd-rollen på Arne Helleviks säljbolag Branschmedia. Målet är att bygga en mediebyrå med fokus på print.


Johan Drakenberg har de senaste tre åren jobbat som konsult i det egna bolaget Drakenberg Media, med bland annat Metro som kund. Innan dess var han på Carat i närmare 20 år.

Under hösten ska den tidigare vdn Christian Hellevik, Arne Helleviks son, ta över ägandet i Branschmedia.

- Det var Martin Gellerstedt, som tidigare var på Metro, som förde ihop mig med Christian Hellevik. Han gav mig helt fria händer att göra det här till en riktigt bra och modern mediebyrå, säger Johan Drakenberg.

- Arne Hellevik har ju förekommit på märkliga sätt i media, men jag har inget med honom att göra.

Johan Drakenberg gör sin första arbetsdag i dag.

- Jag tycker det här är otroligt kul och ett verkligt tillfälle. Hur många gånger finns det en svensk lokal byrå med sund ekonomi och en fantastisk plattform tillgänglig?

Målet är att bygga en mediebyrå som ska locka de mindre tidningsannonsörerna.

- Branschmedia är och ska vara en liten byrå, vi ska växa i sund takt och jag har heller inga krav på mig att vi ska växa i ett visst tempo.

- Vi kommer att kunna bli suveräna på hela pressområdet. Internationella mediebyråer har hellre ett fokus på etermedia, men det finns mängder av mindre annonsörer som har ett stort behov av en mindre byrå.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.