Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Jobbnu.com vill bli större än DN och billigare än Metro

Publicerad: 20 Oktober 1999, 12:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Nu skärps konkurrensen ytterligare om platssannonserna. Nästa år startar platsannonstidningen Jobbnu.com som ska gratisdistribueras i Stockholm i en upplaga av 740.000 exemplar. Till tidningen kopplas en sajt med samma namn. Säljargumentationen är inriktad på "större än DN, billigare än Metro".


Totalt är det alltså 740 000 hushåll som ska få platsannonstidningen hem i

brevlådan varannan vecka. Tidningen förlängs sedan på Internet där platssökande

kan få mer information om de utannonserade jobben.

Pilotutgåvan av Jobbnu.com kommer den 14 november. Reguljär utgivning startar i

slutet av januari nästa år. En helsida i Jobbnu.com ska kosta 98 280 kronor,

utom i pilotutgåvan där annonsörer kan provannonsera för 30 kronor per

millimeter.

Distributionen ska skötas av Svensk direktreklam, SDR, och trycket sker på

Svenska tryckcentralen. Bakom Jobbnu.com står hittills okända Tampa Publishing

AB och AdSpace AB.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.