Gå direkt till textinnehållet

JMW Golin vinner WSP

Konsultbolaget WSP väljer JMW Golin som kommunikationsbyrå.

Foto: Pressbild

Konsultbolaget WSP väljer JMW Golin till ny byråpartner i Sverige. Uppdraget omfattar pr, reklam samt övrig marknadskommunikation och inleds med ett varumärkesarbete.

WSP är ett globalt konsultbolag inom samhällsbyggarsektorn med fokus på teknik och analys. I Sverige har bolaget 4 100 medarbetare på ett 50-tal kontor runt om i landet. Efter en byråvalsprocess som inleddes i våras föll valet på JMW Golin som får uppdraget att stärka WSPs varumärkesposition i Sverige.

- WSP är ett fascinerande bolag, bara det att de står bakom åtta av världens tio högsta byggnader är ju smått svindlande. Ändå är det få utanför branschen som känner till dem. Att nu få hjälpa dem med deras varumärkeskännedom ska bli oerhört spännande och minst lika lärorikt. Hurra för oss och för dem, komenterar Louise Leo, vd på JMW Golin.

Det nya samarbetet med JMW Golin inleds med ett budskaps- och varumärkesarbete och utöver löpande strategisk rådgivning ska JMW Golin även ta fram ett nytt långsiktigt kreativt koncept för WSP.

- JMW Golin visade på stor förståelse för såväl vår affär som vår omvärld, samtidigt som de bidragit med ett utifråntänk och utmanat oss. Deras strategiska, kreativa och konceptuella tänk kändes rätt för oss. En annan viktig faktor är också att teamet på JMW Golin fungerar mycket bra med oss som individer och vår kultur. Vi är övertygade om att de är helt rätt partner för oss och ser fram emot samarbetet, kommenterar Helene Schöldsten, tf. kommunikationschef på WSP Sverige.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-11-12 13.47Uppdaterad 2018-11-12 13.47

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: