Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

JM fyller stan med trädgårdar

Publicerad: 6 Maj 2008, 08:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

JM har förvandlat busskurer runtom i Sverige till prunkande trädgårdar. Grönskan ska locka besökarna till JMs visningsdag på söndag.


Elva busskurer i Sverige och en i Oslo har utsmyckats med gräs och klängväxter. Utomhuskampanjen är del i JMs trädgårdskampanj för visningsdagen den 11 maj, där Musse Hasselvall anlitats som trädgårdstomte.

- Det är alltid kul att göra något extra utomhus. Vi har en grönskande busskur utanför fönstret på kontoret och vi ser hur folk är framme och rycker och undrar vad det är, säger Andreas Grimelund på JMs reklambyrå Holy Diver.

JMs busskur på Hötorget i Stockholm. Syftet är att få folk till JMs visningsdag, med tema balkong och trädgård, på söndag samt att få besökare till kampanjsajten där trädgårdstomten Musse Hasselvall ger trädgårdstips. Övriga medier i kampanjen är TV4, webb-TV, banners, mobilsajt, mobilbanners och skyltar i JMs egna lokaler. Outtakes från reklamfilmsinspelningen har spridits viralt. Maxus är mediebyrå.

- Sedan reklamfilmerna började sändas i måndags har visningssidan varit den mest besökta på JMs sajt och besökarna stannar länge. Det är preliminära siffror, men so far so good.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.