Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Jetpak väljer Inte Rio som nordisk byrå

Publicerad: 12 April 2007, 11:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Inte Rio blir ny byrå åt transportföretaget Jetpak. Redan nästa vecka startar första kampanjen i dagspress, magasin och utomhus.


- Vi vill återta en vitalitet i varumärket och se till att vi finns i människors medvetande, säger P-G Andersson, nordisk marknadschef på Jetpak.

Vilken är målgruppen för kampanjen?

- Egentligen alla yrkesverksamma. Men ungefär 10 procent av kunderna är privatpersoner, resten är företag.

Vilket är budskapet i kampanjen?

- Vi ska jobba med tre olika teman, vi vill visa att vår grej är vår snabbhet men också att vi är enkla. Vi kommer att jobba mycket med vår röda färg. Det kommer inte bli någon storslagen kampanj. Jag tror mer på att synas och finnas hela tiden och det här är första steget i det arbetet.

Tidigare har Jetpak jobbat med fler olika byråkonstellationer, bland annat Garbergs.

- Vi har byggt en bra varumärkesplattform ihop. Det är inget dramatiskt byte men ibland kan man känna att glöden falnar och att det är dags att ta en paus och prova något annat. Då passade Inte Rios idéer in bra, säger P-G Anderssion.

Andreas Grimelund är vd och projektledare på Inte Rio.

- Det här är en stor och spännande kund som inleder ett betydande samarbete med oss nu.

Första kampanjen är ute redan på måndag. Hinner ni göra något bra så snabbt?

- Jodå, det här har varit klart i ett par veckor och det är en av de kreativa idéer vi pitchade som vi går vidare med nu, säger Andreas Grimelund.

Kampanjen ska gå i alla nordiska länder. Den svenska medielistan är bred, P-G Andersson nämner bland annat Dagens Industi, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. På magasinsidan går kampanjen i Affärsvärlden och Veckans Affärer. Kampanjen kommer även gå utomhus. I Danmark kommer utomhuskampanjen vara större eftersom att Jetpaks varumärke är minsst känt där.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.