Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Jesper Parnevik marknadsför Svenska Spel

Publicerad: 12 Augusti 2008, 10:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Jesper Parnevik är Svenska Spels ansikte utåt under golftävlingen SAS Masters som startar i Stockholm på torsdag. Han guidar publiken via sms under tävlingens gång.


Jesper Parnevik har gjort en besiktning av banan och delar med sig av fakta och åsikter om varje hål. Sms:et leder även mottagaren till Svenska Spels mobilsajt.

- Golfbanor är besvärliga arenor eftersom det är så stora. Jag tror att det finns ett stort intresse av att få veta mer om hur det ser ut på banan, säger Daniel Björklund på Jämterud, Jiffer och partners, som ligger bakom kampanjen.

I kampanjen ingår också ett erbjudande där de som spelar för minst 50 kronor på Oddset får en specialframtagen Parnevik-hatt med Svenska Spels logga, likadan som den som Jesper Parnevik bär under tävlingen. Hatten, banguiden och Oddsets live-spel på ett av hålen lyfts fram med annonser på Expressen.se.

TBWA/Waters Widgren ligger bakom produktionen, Marvellous har gjort mobiltjänsten och Minnesota är eventbolag.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.