Jens Stenberg blir utvecklingschef på Aller

Jens Stenberg ska leda Allers digitalisering av varumärkena. "Nu vill vi etablera ett online first workflow inom hela Aller media", säger han.

Det var 2015 som Jens Stenberg lämnade tjänsten som chefredaktör på Café för att istället inta rollen digital innehållschef på Aller media. 

Nu utses Jens Stenberg till redaktionell utvecklingschef med uppgift att driva på digitaliseringen av företagets varumärken, organisation och affär. 

För att växla upp digitalt har Aller bland annat lanserat Svensk Dam Plus och framöver kommer man satsa ännu tyngre på ljud och video. 

– De senaste åren har våra varumärken kraftigt ökat sitt digitala genomslag. Nu ser jag fram emot att ytterligare utveckla förutsättningarna för vårt kvalitetsinnehåll att nå ut i digitala kanaler. Nu vill vi etablera ett online first workflow inom hela Aller media, säger Jens Stenberg, i en kommentar. 

Martin Kroon, publicistisk direktör på Aller:

– Jens Stenberg har helt rätt erfarenhet för att fortsätta driva vår digitala omställning. Han har 15 års publicistisk erfarenhet som chefredaktör, digital spetskompetens och en mycket god kunskap om såväl Aller medias innehåll som vår affär. I sin nya roll kommer han att jobba övergripande med alla våra varumärken, i såväl strategiska som operativa och organisatoriska frågor. Detta för att optimera vårt innehåll, vårt arbetsflöde och vår digitala affär. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-12-17 08.30

Dela artikeln: