Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Jenny Bjuhr Berggren blir ny kommunikationsdirektör då Bonnier omorganiserar

Publicerad: 13 April 2015, 04:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

När Bonnierförlagen slår ihop marknad och kommunikation är det Jenny Bjuhr Berggren som ska leda arbetet med att skapa bättre förutsättningar för digital kommunikation.


Ämnen i artikeln:

BonnierCision

Efter att ha jobbat som försäljningschef på kommunikationsföretaget Cision rekryteras nu Jenny Bjuhr Berggren som ny kommunikationsdirektör på Bonnierförlagen.

Där ska hon leda arbetet med att utforma en ny kommunikationsavdelning där marknad och kommunikation integreras.

– Bonnierförlagen har inrättat en sammanslagen kommunikationsavdelning och det är den jag ska leda. Konkret handlar det om att den nuvarande kommunikations- och och marknadsavdelningen kommer att slås ihop till en gemensam kommunikationsavdelning, säger Jenny Bjuhr Berggren till Dagens Media och fortsätter:

– Det handlar bland annat om att skapa bättre förutsättningar för att jobba med digital kommunikation och att anpassa kommunikationsarbetet efter nya förutsättningar på mediemarknaden..

Enligt Jenny Bjuhr Berggren kommer arbetet bland annat att handla om att anpassa Bonnierförlagets nya kommunikationsarbete efter de nya förutsättningar som har dykt upp på mediemarknaden.

– Det här är en trend som jag ser på många företag utifrån mitt arbete på Cision. Många jobbar fortfarande traditionellt med marknadsföring respektive pr, men i samband med att content marketing, marknadsföring av redaktionellt innehåll i egna kanaler, blir allt viktigare måste man också organisera sig annorlunda, säger hon och fortsätter:

– Det är inte optimalt att ha samma uppdelning och samma roller längre utan det krävs att man samarbetar i nya strukturer.

Jenny Bjuhr Berggren tillträder som kommunikationsdirektör på Bonnierförlagen i augusti i år.

– Från Cision kommer jag framförallt att ta med mig erfarenheter från det nära samarbete jag har haft tillsammans med många kommunikationsavdelningar i skapandet av lösningar för framtidens kommunikation. Oberoende av vilken bransch man jobbar i så är det många som står inför ett stort omställningsarbete med gemensamma utmaningar, säger hon.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BonnierCision

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.