Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Jello köper Smarto

Publicerad: 26 februari 2007, 06:48
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

3 miljoner cash på tre år och 19,6 procent av aktierna. Så finansierar sökföretaget Jello köpet av prisjämförelsesajten Smarto. som samarbetar med Expressen och TV4. Syftet är att bygga ett företag som kopplar samman fysiska butiker med söktjänster på internet.


Rvd

Rolf van den Brink


Smarto driver bland annat Prisdirekt. Jello köper även Expressens och TV4s optionsrätter i Prisdirekt.

- Vi vill komplettera vårt produktutbud och bygga ett nätverk med butiker, säger Niclas Trädgårdh, vd för Jello.

Genom affären köper Jello 200.000 unika besökare per månad, 100 kunder och sju anställda.

Jello genomför affären via en nyemission av 19,6 procent av aktierna. Efter affären kommer Niclas Trädgårdh att vara en av huvudägarna med 15 procent. Den största ägaren är dock Joakim Richter med 30 procent.

Jello omsatte 4,2 miljoner kronor 2006.

- Det sista kvartalet omsatte vi 2 miljoner kronor och gjorde en förlust på 300.000 kronor. I januari omsatte vi 930.000 kronor, säger Niclas Trädgårdh.

Någon prognos för 2007 vill han inte lämna.

Jello är noterat på Aktietorget sedan 2005.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev