Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

JCs marknadschef slutar

Publicerad: 22 Maj 2008, 08:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

JCs marknadschef Thomas Jonasson säger upp sig. Ingen ersättare är utsedd.


Thomas Jonasson kom till JC för mindre än ett år sedan. Nu lämnar han sin tjänst som marknadschef för att bli VD för Stockholm Modecenter.

- Jag har fått ett väldigt bra erbjudande från som känns helt rätt för mig.

Det senaste året har JCs kollektionsmiss kostat hundratals miljoner för ägaren RNB. Bolagets börsvärde har rasat och JCs vd Cecilia Tufvesson Marlow sparkades.

JCs nya vd Lea Rytz Goldman berättade nyligen i Dagens Medias papperstidning att hon inte tycker att JCs reklam varit tillräckligt bra under det senaste året.

Enligt Thomas Jonasson är det inte JCs motgångar som ligger bakom att han lämnar företaget.

- Vi har gjort ett väldigt omfattande back-stagearbete under året och det är så klart tråkigt att inte få vara med att skörda. Men jag slutar för att jag har fått en väldigt spännande möjlighet på Stockholm Modecenter.

- Beslutet att lämna JC är mitt, säger han.

Thomas Jonasson lämnar sin tjänst 1 augusti.

Som Dagens Media tidigare har berättat ska JC lansera ett nytt reklammanér i höst. Ingen ersättare till Thomas Jonasson är utsedd, men JCs vd Lea Rytz Goldman säger att klädkedjans varumärkesarbete forsätter enligt plan.

- Det är naturligtvis tråkigt att Thomas slutar. Men vi har kompetens inom företaget, samt en externs partner som är väldigt duktig, och vi kommer att klara detta utmärkt.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.