Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

JCDecaux köper norskt utomhusföretag

Publicerad: 9 Februari 2001, 15:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

JCDecaux köper det norska utomhusföretaget TDI Media Norge, tidigare Mediamax, i Oslo.


- Det är en väldigt viktigt pusselbit för JCDecaux i Norden. Vår svaga fläck

har varit Norge, nu blir vi den starkaste aktören i Oslo. I och med att många

svenska annonsörer tänker nordiskt är det viktigt att vi stärker vårt nordiska

erbjudande, säger Thomas Larsson, vd för JCDecaux i Sverige.

TDI Media Norge har trafikreklamen i Oslo. TDI Media Norge och JCDecaux Norge

beräknas i år att få en sammanlagd omsättning om cirka 50 miljoner svenska

kronor.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.