Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

JCDecaux i amerikansk mångmiljardaffär

Publicerad: 8 Juni 1999, 04:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Utomhusföretaget JCDecaux köper in sig i amerikanska shoppingcenter via ett 15-årigt avtal med Urban Shopping Centres.


Avtalet innebär att JCDecaux ska installera 2.000 annonstavlor. Tavlorna blir

bakgrundsbelysta och ska utvecklas från grunden. Installation och utveckling

beräknas kosta JCDecaux 350 miljoner kronor fördelat på tre år. Summan kan

tyckas stor, men framstår ändå som ringa jämfört med de 4,3 miljarder som

JCDecaux räknar med i intäkter under kontraktets tid.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.