Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

JCDecaux får flygbussavtal värt 100 miljoner

Publicerad: 8 April 2002, 11:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

JCDecaux och Flygbussarna har utökat sitt samarbete. Från och med juni har JCDecaux reklamrättigheterna på Flygbussarna även i Göteborg, Malmö och Luleå. För JCDecaux innebär detta att företaget växer inom nischen affärsresenärer, säger vd Tomas Larsson.


- Affärsresenärer var vi redan tidigare starkast på och den nischen har vi stärkt i och med detta avtal. Vi har Arlanda, SJ, framför allt med X2000, och nu Flygbussarna i Stockholm, Malmö, Göteborg och Luleå. Beslutsfattare och affärsmän- och kvinnor är svåra att nå med andra medier. Men här kan man nå dem, säger han.

Totalt omfattar avtalet 50-talet bussar som trafikerar Sveriges fem största flygplatser. Flygbussarna täcker in 85 procent av Sveriges flygresenärer. Tomas Larsson håller dörren öppen för att paketera ett annonserbjudande för Flygbussarna.

- Vi ska säkert starta någon slags paket med Flygbussarna. Men de helfolierade bussarna ska till att börja med bara finnas i Stockholm.

Avtalet löper på fem år och väntas generera cirka 100 miljoner kronor i reklamintäkter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.