Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

JCDecaux börjar sälja lokalt i Stockholm

Publicerad: 25 November 1999, 13:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Från årsskiftet börjar utomhusföretaget JCDecaux sälja tre tavelserier lokalt i Stockholm. Sammanlagt får Stockholmsannonsörerna 1.175 Eurosize-tavlor att annonsera på när serierna är fullt utbyggda till midsommar år 2000.


- Stockholmstavlorna är ett sätt för oss att komma tillbaka på lokalmarknaden i

Stockholm. Vi säljer sedan tidigare lokalt i Göteborg och Malmö, säger Tomas

Larsson, VD för svenska JCDecaux.

- Vi vänder oss till annonsörer som bara vill synas i Stockholm eller

riksannonsörer som vill förstärka här.

Så här mycket kostar JCDecaux nya Stockholmserier per vecka:

* Abribus Classic: 375 ytor på väderskydd och statsinformationstavlor.

Pris: 435.500 kronor.

* Abribus dagligvaror: 100 ytor klara i januari, 400 till midsommar.

Pris fullt utbyggt: 475.000 kronor.

* Abribus köpcentra: 100 ytor klara i januari, 400 till midsommar.

Pris fullt utbyggt: 475.000 kronor

Med JCDecaux-konkurrenten Mores innerstadsserie och tavelserier i tunnelbanan

får Stockholmsannonsörerna fem olika serier att välja bland.

- Det ger annonsörerna nya intressanta kombinationsmöjligheter, säger Tomas

Larsson.

Något samarbete om annonspaket med JCDecaux är dock inte att vänta.

- Aldrig, säger Tomas Larsson. För första gången på länge blir det konkurrens i

Stockholm. Marknaden är värd gissningsvis 50 miljoner kronor per år.

JCDecaux förstärker säljavdelningen med minst en person i samband med att

lokalförsäljningen kommer igång.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.