Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Jägermeister flirtar med rockpubliken

Publicerad: 1 September 2008, 07:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:41

Jägermeister vill inte längre bara förknippas med Åre, svettiga raggsockor och My name is Luca. Nu är det rock som gäller. Därför sponsrar spritmärket radiostationen Bandits tävling för osignade band.


Lagen förbjuder Jägermeister att göra radioreklam. Men att vara huvudsponsor till radioevent går bra. I dag börjar andra upplagan av Bandit Unsigned och Jägermeister presenterar tävlingarna.

- Tidigare har after ski varit det som man i Sverige förknippar Jägermeister med. Men i USA och England, till exempel, är det just rock, i USA sponsrar vi bland annat Ozzfest. Vi har haft tankar på att göra en egen talangtävling men kände samtidigt att Bandit är den rockigaste kanalen och en bra partner, säger Gabriel Eriksson på importören Berntson.

Bandit Unsigned är en tävling för osignade rockband i Sverige. Förra året anmälde sig 650 grupper. Union Square gick segrande ur tävlingen och fick kontrakt med Warner Music. Nytt för i år är delfinaler i ett flertal storstäder, som Jägermeister arrangerar. 200 band ska hittills ha anmält sig.

Vinnaren i år kontrakteras av Bonnier Amigo och får spela in en ep i sleazerockarna Hardcore Superstars studio i Göteborg. Epn distribueras i musiktidningen Close-Ups februarinummer. Samtliga 16 regionsfinalister får vara med på skivan Bandit Rock Vol 4.

Jägermeister har precis avslutat turnén Guitar Hero-SM, som hållits i 40 städer i Sverige.

- Kopplingen mellan rock och Jägermeister stärks nu ännu mer, säger Gabriel Eriksson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.