Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Jag tänker mig ofta i kundens skor"

Publicerad: 15 April 2010, 04:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:54

Tre frågor till Charlotte Ulvros, som är ny marknadsdirektör på Mynewsdesk.


Vilka utmaningar står Mynewsdesk inför?

–Vi har nyligen öppnat kontor i Oslo och står inför utmaningen att bygga vår nordiska kundbas och genomföra en satsning på övriga nordiska länder. Sen gäller det naturligtvis att försätta ligga längst fram i utvecklingen och hjälpa kommunikatörerna. Vår omsättning har ökat och gör ett av våra bästa kvartal någonsin.

Du kommer tidigare från Interflora. Vad tar du med dig från rollen som marknad- och försäljningschef?

– Jag jobbade tidigare med e-handeln på Interflora. Där kommunicerade vi emot marknad och kund med att förmedla känslor. Där finns kopplingar till Mynewsdesk med en kommunikativ lösning.

Hur ser du på din roll som marknadsdirektör på NewsDesk?

– Jag tänker mig ofta i kundens skor och hur de skulle vilja kommunicera och använda tjänsten. Jag har ju tidigare jobbat med kommunikation, som informationschef på Interflora under ett par år, men det här är väldigt annorlunda och samtidigt spännande.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.