Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Jag gillar Ica-såpan"

Publicerad: 9 Maj 2011, 08:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Icas nyutnämnda marknadsdirektör Håkan Sjöstrand har stor respekt för Icas varumärke och marknadsföring. "Jag ser fram emot att få jobba med med Sveriges starkaste varumärke", säger han.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelICA

Håkan Sjöstrand började sin Ica-karriär i kassan på Ica Kvantum i Västerås på 80-talet. Nu gör han comeback i koncernen - som marknadsdirektör.

– Ica är ett av Sveriges starkaste varumärken och en stark organisation. Att få vara med och utveckla och jobba med varumärket känns som en stor och inspirerande utmaning, säger Håkan Sjöstrand.

Hur han vill utveckla varumärket är det dock för tidigt att prata om. Han tillträder först i oktober.

– Det vore förmätet av mig, som inte har insyn i verksamheten, att uttala mig om det redan nu. Mitt fokus just nu ligger hos Svenska Spel och på att göra en bra överlämning, efter det ska jag titta mer på nya jobbet.

Som affärsområdeschef för Svenska Spels spel och lotterier har Håkan Sjöstrand varit ansvarig för hela affären för samtliga varumärken inom området, även gällande kommunikation och marknadsföring.

Vad ser du mest fram emot med nya jobbet?

– Helheten med ett nytt jobb. Ny miljö, nya utmaningar och nya medarbetare.

Hur är din inställning till Icas varumärke?

– Mycket positivt. Det är Sveriges starkaste varumärke och kopplat till en stark och genomförande organisation.

Vad tycker du om reklamsåpan?

– Som alla andra gillar jag den, men jag varken kan eller ska uttala mig om Icas verksamhet eller marknadsföring än.

Svenska Spel har tappat ett stort antal chefer de senaste åren, senast varumärkeschefen Fredrik Lundgren som sa upp sig förra veckan.

Håkan Sjöstrand vill inte koppla ihop sin egen avgång med de andras.

– Jag känner verkligen att jag går till, och inte från, något. Jag har fått ett erbjudande som jag går igång på och ser fram emot att ta mig an. Det är sant att Svenska Spel har haft några turbulenta år, men nu känns det som att vi är på väg åt rätt håll, säger han.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelICA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.