Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

IUM:s printchef till Swedavia

UPPDATERAD. Per Sohl lämnar rollen som printchef på IUM, kan dagensmedia.se berätta. Istället blir han produktchef över reklamaffären på Swedavia.

Dante Thomsen


Publicerad: 07 September 2012, 10:36
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:12

Ämnen i artikeln:

IUMSwedavia

Swedavia, som äger och driver elva flygplatser i Sverige, är just nu ute och jagar reklam- och mediebyrå.

Nu har bolaget alltså rekryterat Per Sohl.

Uppgiften bekräftas av Swedavias marknadsdirektör Michael Persson-Gripkow.

– Det stämmer och vi är jätteglada över att få in hans kompetens, säger han till dagensmedia.se.

Tjänsten är nyinrättad.

– Vi går från att ha drivit åtta av våra tio flygplatser själva till att också ta över Bromma och Arlanda i egen regi. Det gör att affären blir så otroligt mycket större vilket ställer krav på mycket kraft och kompetens på vår sida. Därför har vi inrättat den här tjänsten.

Varför passar Per Sohl bra för uppgiften?

– Vi ville ha en person som kan utomhus och som både drivit och jobbat på mediebyråer och det passar alldeles utmärkt in på Per.

Hur går det med er kommunikationsupphandling?

– Vi håller på med den så jag kan tyvärr inte ge några kommentarer.

Ämnen i artikeln:

IUMSwedavia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.