Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

IUM:s printchef till Swedavia

Publicerad: 7 September 2012, 10:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:12

UPPDATERAD. Per Sohl lämnar rollen som printchef på IUM, kan dagensmedia.se berätta. Istället blir han produktchef över reklamaffären på Swedavia.


Ämnen i artikeln:

IUMSwedavia

Swedavia, som äger och driver elva flygplatser i Sverige, är just nu ute och jagar reklam- och mediebyrå.

Nu har bolaget alltså rekryterat Per Sohl.

Uppgiften bekräftas av Swedavias marknadsdirektör Michael Persson-Gripkow.

– Det stämmer och vi är jätteglada över att få in hans kompetens, säger han till dagensmedia.se.

Tjänsten är nyinrättad.

– Vi går från att ha drivit åtta av våra tio flygplatser själva till att också ta över Bromma och Arlanda i egen regi. Det gör att affären blir så otroligt mycket större vilket ställer krav på mycket kraft och kompetens på vår sida. Därför har vi inrättat den här tjänsten.

Varför passar Per Sohl bra för uppgiften?

– Vi ville ha en person som kan utomhus och som både drivit och jobbat på mediebyråer och det passar alldeles utmärkt in på Per.

Hur går det med er kommunikationsupphandling?

– Vi håller på med den så jag kan tyvärr inte ge några kommentarer.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

IUMSwedavia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev