Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

IUM breddar kompetensen

Publicerad: 13 Maj 2011, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

IUM stärker koncept- och innovationsavdelningen med kompetens från reklam- och pr-sidan.


Ämnen i artikeln:

Initiative UniversalIUM

Dagens medieutveckling ställer krav på en bredare kompetens hos mediebyråerna. IUM förstärker därför koncept- och innovationsavdelningen med två nya medarbetare.

Carl Asp är designer och ad och kommer närmast från reklambyrån Proban. Det andra tillskottet på avdelningen är Marika Kjellman som tidigare arbetade på IUM:s printavdelning. Hon har en bakgrund som pr-konsult och webbredaktör.

– Genom att rekrytera nya typer av kompetenser kan IUM bredda sitt erbjudande mot kund och erbjuda kommunikationslösningar snarare än traditionella mediebyrålösningar, säger Anette Anderson, chef för Koncept & Innovation på IUM, i ett pressmeddelande.

IUM har fått flera nya kunder på senare tid, till exempel Vattenfall, Antula Healthcare, William Grant & Sons och Gustavsberg.

Pia Bellander ska stärka projektledarteamet. Hon kommer närmast från Starcom och har arbetat tio år på olika mediebyråer som projektledare och specialist.

IUM har precis belönats med ett "Highly Commended Award" för Best Event/Activation i Festival of Media Awards för Radiotjänsts flashmob.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

Initiative UniversalIUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.