Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Italienskt klädmärke tar hjälp av Sveriges tennisstjärnor

Publicerad: 15 April 2008, 13:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Svenska Tennisförbundet har skrivit ett treårigt sponsoravtal med det italienska klädföretaget Lotto. Lotto, som ersätter Yonex som svensk tennis klädsponsor, ska förse både aktiva och förbundsanställda med moderiktiga kläder.


Lotto företräds i Sverige av den före detta toppspelaren i tennis, Magnus Gustafsson, mer känd som "Gusten", och hans företag GSL. Svenska Tennisförbundet valde att inte förnya avtalet med Yonex.

- Det hjälpte förstås till att Gusten representerar Lotto som vi också har haft som partner tidigare fast i mindre omfattning, säger Martin Nilsson, sponsoransvarig på Svenska Tennisförbundet.

Hur ser avtalet ut?

- Det är ett barteravtal där vi får kläder till alla våra landslag och de anställda inom förbundet. Vi får möjligheten att se bra ut i våra landslag och det är inte till att underskatta för vi har många landslag och anställda som vi gärna värnar om och det här är ett sätt.

Får ni något mer än kläder?

- Det vill jag inte kommentera.

För Magnus Gustafsson var Svenska Tennisförbundet ett givet förstahandsval att sponsra.

- Tennisförbundet har ett gott renommé och är prestigefullt att sponsra. Sedan är det ju roligt för mig som har spelat i DC-laget att nu få hjälpa till som sponsor.

Ser du som marknadsförare ett problem i att det redan finns ett starkt varumärke med namnet Lotto i Sverige?

- Nej, egentligen inte. Det har kommit fram lustigkurrar och kallat mig Bingoberra och annat men klädvarumärket Lotto har en så pass hög image-grad att det står på egna ben.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.