tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Iphone-effekten lyfte Telia

Publicerad: 10 september 2008, 07:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

Telia Sonera har fått mest och bäst uppmärksamhet i medierna. Det visar Cisions medieindex för årets andra kvartal.


EW

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Telias samarbete med Apple om att sälja Iphone i Norden bidrog till att Telia toppar listan över de börsbolag som fått mest uppmärksamhet i medierna. Cisions analys är att Telia med denna affär har stärkt sin position på marknaden inom det dyrare mobiltelefonsegmentet.

Cisions index mäter hur rapporteringen kring Sveriges 50 största börsbolag ser ut i nyckelmedier. Både mängden publicitet och om rapporteringen är negativ eller positiv vägs in.

Här är topp tio för andra kvartalet 2008:

1. TeliaSonera2. Ericsson3. Nordea4. Swedbank5. SEB6. AB Volvo7. Investor8. Sv. Handelsbanken9. Scania10. ABB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev